Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
   Duurzaamheid voor kleinere retailers
Wie niet groot is, moet extra slim zijn
Duurzaamheid is een onderwerp waar iedereen mee aan de slag moet, ook kleinere retailers. Zij hebben echter minder tijd en geld hiervoor dan de grotere spelers in de markt. Wat kunnen zij doen? Een analyse, mede op basis van gesprekken met twee deskundigen.
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenverkopers
Waarom koopt klant bij u?
De Nederlandse keukenmarkt is een competitieve en dynamische sector waarin consumentenvoorkeuren voortdurend veranderen. In 2022 voerde Qudata een uitgebreid marktonderzoek uit onder 1.000 consumenten die recentelijk keukenproducten hadden gekocht. Het doel was de Customer journey van de consument in kaart te brengen, waarbij ook inzicht werd verkregen in de factoren die hun keuze van winkelier beïnvloeden en de evolutie van de naamsbekendheid van de belangrijkste keukenretailers in Nederland.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken 2:
Hoe kiezen keukenkopers hun keukens?
De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken.
Lees verder ...
 
 
   Ook meer aandacht voor domotica
Consument kiest nieuwe kooktechnieken
De consument kiest steeds vaker voor producten met de laatste innovaties en van het hoogste kwaliteitsniveau, zo liet de Vlehan weten in haar jaarrapport. Ook uit cijfers van Qudata blijkt dat de keukenconsument steeds meer oog krijgt voor nieuwe kook- en bewaartechnieken. Luxe kookplaten, kookplaatafzuiging en zelfs domotica in de keuken zijn belangrijke trends.
Lees verder ...
 
 
   Retail kiest voor risicospreiding
De vraag naar ‘Made in Holland’ neemt toe
Keuken- en apparatuurfabrieken in diverse landen hebben in de afgelopen maanden gedurende enige tijd hun productie verminderd of waren moeilijk bereikbaar. Daardoor ontstond bij Nederlandse retailers onzekerheid over leveringstijden. Het ligt voor de hand dat daardoor de behoefte aan risicospreiding en de keuze voor een (extra) Nederlandse producent toenemen. ‘Made in Holland’ als reddingsboei.
Lees verder ...
 
 
   Voorkeuren bij keukenapparatuur
Consument kiest voor kwaliteit én prijs
Uit recent Qudata onderzoek blijkt, dat consumenten hun keuze voor keukenapparatuur meer op basis van kwaliteit en daarna prijs bepalen dan in de jaren ervoor. Kwaliteit wordt het vaakst genoemd als reden voor een merk-keuze, maar het argument prijs vertoont de scherpste stijging. Verder blijkt hoe sterk de merken zijn van Bosch, Siemens en Miele, maar ook hoe sterk het merk Samsung wordt.
Lees verder ...
 
 
   Stefan Mandemakers (DMG)
“We investeren flink in Tulp Keukens”
Tulp Keukens vormt binnen De Mandemakers Groep een bijzonder concept. Uniek aan Tulp is namelijk dat het over een eigen fabriek in het Nederlandse Rijssen beschikt en daarom een echt Nederlands merk is. Er wordt momenteel sterk geïnvesteerd in Tulp. We spreken in Waalwijk met Stefan Mandemakers over het bijzondere Tulp Keukens-concept.
Lees verder ...
 
 
   Recent Qudata apparatuur-rapport
Consument kent trends, maar kiest anders
De kwaliteit van de apparatuur, de prijs ervan en functionaliteit & gebruiksgemak staan al jarenlang bovenaan bij de consumentenwensen. Weten apparatuurmerken daarin te scoren bij de consument? Het recente rapport van Qudata Markt- & Trendanalyses geeft inzicht hierin. Opvallend is bij de consument de kloof tussen kennis van trends en daadwerkelijk daarnaar op zoek gaan.
Lees verder ...
 
 
   Verstandig en behoudend
Weet de consument wel wat hij wil?
Tweemaal per jaar onderzoekt Qudata de markt van keukenapparatuur. Naast vragen als naamsbekendheid, bestedingen, beslissers en dergelijk wordt ook gevraagd waarnaar de consument op zoek is en waarvoor hij/zij uiteindelijk heeft gekozen. Niet alleen naar ‘harde’ feiten als product en merk, maar ook ‘zachte’ als prijs, kwaliteit, functionaliteit en duurzaamheid.
Lees verder ...
 
 
Zwart en fronten tot het plafond
Küchenmeile vertaalt design uit Milaan
Voorafgaand aan deze editie van de Küchenmeile stond de vraag centraal, hoe de keukentrends vanuit de Eurocucina in Milaan langs de Duitse A30 vertaald zouden worden naar de Nederlandse markt. Met die vraagstelling in gedachte bezocht de redactie van KIM tal van huisshows en beurspresentaties van keukenmerken tijdens de Küchenmeile.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Kwaliteit tegelwerk is belangrijker dan prijs
Tegelbrancheorganisatie Bovatin liet onderzoek doen onder ca. 3.000 consumenten, die in de afgelopen jaren tegels hadden geplaatst of laten plaatsen. In het onderzoek werd ingegaan op vragen als: Waar...
Lees verder ...
 
 
   Qudata consumentenonderzoek badkamers deel 3
Waar koopt de consument badkamers en -producten en waarom
In de vorige delen van dit drieluik hebben we gekeken naar wat en waar de consument zijn badkamerproducten koopt. Op deze pagina’s gaan we kijken waarom de klant juist in die winkel(s) zijn spullen heeft gekocht.
Lees verder ...
 
 
   Aandelen veranderen weinig
Consument kiest voor deskundigheid speciaalzaak
De markt van badkamers en badkamerproducten is bijzonder versnipperd in ons land. Er zijn niet alleen vele aanbieders met relatief kleine marktaandelen, maar de consument koopt zijn producten ook nog eens bij verschillende retailers. In dit artikel aandacht voor verschillen tussen de ‘bricks’.
Lees verder ...
 
 
   Retail kiest voor risicospreiding
Badkamermarkt omarmt ‘Made in Holland’
Fabrieken in diverse landen hebben in de afgelopen maanden gedurende enige tijd hun productie stop gezet of verminderd. Daardoor ontstond bij Nederlandse retailers onzekerheid over leveringstijden. Het ligt voor de hand dat daardoor de behoefte aan risicospreiding en met name de keuze voor een (extra) Nederlandse producent toenemen. ‘Made in Holland’ als reddingsboei voor de woonretail.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek naar merken
Klant kiest bouwmarkt voor prijs
De consument die op zoek is naar badkamerproducten, is goed op de hoogte van de verschillen tussen A-merken en retailmerken enerzijds en producten van bouwmarkten en Ikea anderzijds. Dat leidt tot bewuste keuzes voor deze merken, zo blijkt uit recent onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder ruim 1.000 badkamerconsumenten.
Lees verder ...
 
 
Klant kiest specialist om kennis en advies
Kwaliteit blijft scoren bij consument
Consumenten die naar een badkamerspeciaalzaak gaan om een nieuwe badkamer of -accessoires te kopen, kiezen heel bewust voor een bepaalde formule. Kwaliteit, betrouwbaarheid en goed advies zijn daarbij de voornaamste indicatoren waarop klanten een winkel binnenkomen. Dat blijkt uit het Consumentenonderzoek Badkamers en -Producten 2017 van Qudata Markt- en Trendanalyses.<br>
Lees verder ...
 
Ook locatie en bekendheid aankoopmotieven
Badkamerklant kiest dhz om prijs
Van de consumenten die naar de bouwmarkt of bouwmaterialengroothandel gaan om een badkamer of -accessoires te kopen, doet een meerderheid dit vanwege de (lage) prijs. Dat blijkt uit het Consumentenonderzoek Badkamers en –Producten 2017 van Qudata Markt- en Trendanalyses.
Lees verder ...
 
De ambities van Ambiance<br>
'In 2020 dé formule in zonwering'
Als enige breed georganiseerde club in de zonweringbranche is de positie van Ambiance uniek te noemen. Franchise-organisatie is niet het juiste woord, bij Ambiance spreken ze van een 'georganiseerde samenwerking'. De ondernemers zijn immers stuk voor stuk zelf aandeelhouder in de organisatie. Tegelijkertijd: wie zich commit aan de Ambiance-club, verbindt zich daarmee wel aan de waarden en uitgangspunten van het samenwerkingsverband.
Lees verder ...
 
Blauwdruk voor toekomstig winkelen
De nieuwe generatie consumenten
De consument is de laatste jaren veranderd. De crisis en de opkomst van internet als informatie- en aankoopkanaal zijn hier in belangrijke mate debet aan. De grote vraag is in hoeverre ingezette trends en ontwikkelingen zich de aankomende jaren verder voortzetten. Die prognose is het beste te bepalen door de jongste generatie te volgen… de Millennials.
Lees verder ...
 
Vakman Jack Bal
Van ING-manager naar eigen klusbedrijf
Het was wat je noemt een opmerkelijke carrièremove die Jack Bal uit Opheusden vier jaar geleden maakte. Na 30 jaar werkzaam te zijn geweest als manager bij ING timmert hij nu letterlijk en figuurlijk aan de weg met z'n eigen klusbedrijf. "Ik heb in m'n ING-tijd zelfs m'n master Business Administration behaald. Maar nu zit ik op m'n knieën in de badkamer", lacht Bal.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken